نحوه ثبت سند حسابداری هزینه های اداری و تشکیلاتی

خلاصه
1404/08/04

ثبت سند حسابداری هزینه های اداری و تشکیلاتی در ایران، بسته به نوع هزینه و سیستم حسابداری مورد استفاده، می‌تواند کمی متفاوت باشد. اما در اینجا یک راهنمای جامع به همراه مثال ارائ



اگر شما هم حسابدار، شرکت حسابداری و سایر کسب و کارهای مرتبط با حسابداری دارید با کلیک روی دکمه درج آگهی و نام شما در این صفحه در سایت «هزار حسابدار» ثبت نام نموده و سپس خودتان را معرفی کنید.
ثبت سند حسابداری هزینه های اداری و تشکیلاتی در ایران، بسته به نوع هزینه و سیستم حسابداری مورد استفاده، می‌تواند کمی متفاوت باشد. اما در اینجا یک راهنمای جامع به همراه مثال ارائه می‌دهم:

**1. شناخت ماهیت هزینه:**

قبل از هر چیز، باید ماهیت دقیق هزینه را شناسایی کنید. هزینه‌های اداری و تشکیلاتی طیف گسترده‌ای دارند و شامل موارد زیر می‌شوند:

* **حقوق و دستمزد پرسنل اداری:** شامل حقوق پایه، اضافه کار، مزایا، بیمه و مالیات حقوق.
* **اجاره:** اجاره دفتر، انبار، و سایر فضاهای اداری.
* **هزینه آب، برق، گاز و تلفن:** قبوض مربوط به مصرف این خدمات در فضاهای اداری.
* **لوازم التحریر و ملزومات اداری:** خرید خودکار، کاغذ، پوشه، و سایر ملزومات مورد نیاز.
* **تعمیر و نگهداری:** تعمیرات جزئی دفتر، تجهیزات اداری، و سایر موارد.
* **هزینه پذیرایی:** هزینه چای، قهوه، و سایر اقلام پذیرایی از مهمانان و پرسنل.
* **هزینه پست و مخابرات:** هزینه ارسال نامه، فکس، و سایر خدمات پستی و مخابراتی.
* **هزینه ایاب و ذهاب:** هزینه رفت و آمد پرسنل اداری (در صورت پرداخت توسط شرکت).
* **هزینه بیمه:** بیمه مسئولیت مدنی، بیمه آتش سوزی، و سایر بیمه‌های مربوط به فعالیت‌های اداری.
* **هزینه استهلاک دارایی‌های ثابت اداری:** استهلاک مبلمان، تجهیزات اداری، و سایر دارایی‌های ثابت.
* **هزینه حق عضویت و اشتراک:** حق عضویت در انجمن‌ها، اشتراک مجلات و روزنامه‌ها، و سایر موارد مشابه.
* **هزینه آموزش:** هزینه آموزش پرسنل اداری.
* **هزینه مشاوره:** هزینه مشاوره حقوقی، مالیاتی، و سایر خدمات مشاوره‌ای.
* **سایر هزینه‌ها:** هر هزینه اداری دیگری که در دسته‌های بالا قرار نگیرد.

**2. مدارک مثبته:**

برای هر هزینه، باید مدارک مثبته (اسناد و مدارک تأیید کننده) داشته باشید. این مدارک شامل موارد زیر می‌شوند:

* **فاکتور:** برای خرید کالا یا خدمات.
* **رسید:** برای پرداخت وجه نقد.
* **قرارداد:** برای اجاره، مشاوره، و سایر خدمات.
* **لیست حقوق و دستمزد:** برای حقوق و دستمزد پرسنل.
* **سایر مدارک:** هر مدرک دیگری که بتواند وقوع هزینه را اثبات کند.

**3. کدینگ حسابداری:**

در سیستم حسابداری خود، باید کدینگ مناسب برای هزینه‌های اداری و تشکیلاتی داشته باشید. معمولاً، این هزینه‌ها در گروه "هزینه‌های اداری و فروش" یا "هزینه‌های عمومی و اداری" قرار می‌گیرند.

**4. ثبت سند حسابداری:**

با استفاده از مدارک مثبته و کدینگ حسابداری، می‌توانید سند حسابداری را ثبت کنید. سند حسابداری معمولاً شامل موارد زیر است:

* **تاریخ:** تاریخ وقوع هزینه.
* **شماره سند:** شماره منحصر به فرد برای هر سند حسابداری.
* **شرح:** شرح مختصری از هزینه.
* **حساب بدهکار:** حسابی که هزینه به آن منظور
اگر حسابدار هستید یا موسسه حسابداری دارید در سایت هزار حسابدار به نشانی https://www.HezarHesabdar.ir می توانید رزومه و آگهی خود را ثبت کنید. این سایت این امکان را به حسابدارها و موسسات حسابداری می دهد تا خود را به مشتریان معرفی کنند.
حسابدارها و شرکت های حسابداری به ترتیب ستاره در سایت هزار حسابدار
مدیر مالی
پویا محاسب اقتصاد قرن
تهران
مدیر مالی
حاجبی
تبریز
حسابدار
هیراد حساب دنا
یاسوج
00171432713
حسابدار
الهام حلیمی اصل
تهران
09038682481
حسابدار
ارائه کلیه خدمات حسابداری ، مالی و مالیاتی
اراک
09331456156
حسابدار
خدمات مالی،مالیاتی و حسابداری حسابگران خبره
رشت
09907787618


اگر شما هم حسابدار، شرکت حسابداری و سایر کسب و کارهای مرتبط با حسابداری دارید با کلیک روی دکمه درج آگهی و نام شما در این صفحه در سایت «هزار حسابدار» ثبت نام نموده و سپس خودتان را معرفی کنید.

 مطالب پیشنهادی از سراسر وب

تلفن حسابدارها و شرکت های حسابداری به ترتیب ستاره در سایت هزار حسابدار
09141307947 (تبریز)
00171432713 (یاسوج)
09038682481 (تهران)
09113715728 (گرگان )
09125051460 (دلفان)
09145327991 (اردبیل )
09930411957 (اصفهان)
09210223743 (همدان)
09194833302 (تهران)
09120656121 (مشهد )
09123892389 (تهران)
09125491224-09121950076 (تهران)
09352251994- 09124617933-021-66564308-15 (تهران)
09120370989 (تهران)
09127092116 - 02191090824 (تهران)
09120135481 (تهران)
09120307230 (تهران)